looking for unique and personalized gifts???

Wednesday, October 20, 2010

Di mana parcel ku

ni actually cerita nak lepas geram..

ooh ye sebelum tu my little boy dah masuk 4 years 17hb hari tu...happy birthday dear...we celebrate kecik2 je with my family and my extended family...tunggu next update ye untuk gambar2 birthday boy tu nanti


sambung balik ke tajuk asal....

nak cerita saya geram dgn certain2 courier service ni...dah byk kali terkena....saya kan buat bisnes online, setengah2 stock saya amik online jugak..so my supplier pos la my item guna courier service...ni bukan nak salahkan supplier k...diorang takde kena mengena dgn cerita ni..yg saya salahkan dan geram adalah dgn service courier2 ni...


1. skynet

dgn skynet byk kali saya terkena...

1st situation

masa bulan puasa hari tu sepatutnye saya receive my parcel...saya check online, parcel dah out for delivery...ok la..saya tunggu2 tak sampai2..tunggu next day..tak sampai2 jugak...the next day lagi wanie call customer service hq dia...dia cakap benda yg sama saya check online "out for delivery"..saya pun cakapla dah 3 hari status macam tu, tapi parcel still saya belum received..dia cakap dia tak tau and suruh saya call cawangan puchong...fyi sebelum saya call hq, saya dah call cawangan puchong, dari pagi sampai tgh hari takde siapa yg jawab..so saya minta jasa baik hq tolong checkkan dgn cawangan, call kan ke...dia boleh jawab "saya tak boleh call"...huh dah panas je time tu..then dia transfer saya ke department mana ntah, dan terus put me on hold sampai ke sudah...sape tak geram...

then saya try jugak lagi call cawangan puchong..try2 byk kali akhirnye berjawab la panggilan saya...then that person bagi saya no phone driver untuk tahi status my parcel..bila call driver, dia boleh cakap tak sempat nak hantar hari ni...dia akan hantar esoknye...arghhh...4 hari nak sampai kat saya...baik guna pos biasa je camtu..geram k


2nd situation

the skynet people hantar my parcel masa saya takde kat rumah..dioarang tinggal note dgn no h/p..saya pun call la no tu..to inform yg saya akan collect sendiri parcel kat office the next day...then ptg diorang call saya sekali lagi dan saya bagitau saya kan collect sendiri parcel kat office...2 kali saya bagitau kan...the next day saya dan mr.irwan pegila office skynet puchong nak collect parcel..saya dok dlm kereta dgn anak2, mr. irwan je pegi collect...lama betul mr. irwan kat dalam tu...org2 yg masuk seleps mr.irwan dah keluar pun dgn parcel2 mereka..mr. irwan yg tak keluar2 lagi..dlm 20 minit jugak la..last2 mr. irwan keluar dia cakap diorang tak jumpa parcel saya...haihh..boleh macam tu????mr. irwan cakap diorang punya ofis so unorganized...bersepah2 parcel merata2...hmmmm...rupanye, my parcel diorang dah bagi driver deliver ke rumah...aduhai...macam mana diorang ni buat keje...dah call 2 kali bagitau saya akan collect sendiri kat office kan..boleh pulak jadi macam ni..lambat jugak la saya dapat parcel...huh


dan ade lagi beberapa kejadian..huhuhu


2. Airpack Express

yg ni pun saya penah kena...macam kes skynet, 5 hari baru saya received parcel...1st day saya check online, "out for delivery" tapi tak dapat2..saya check lagi mlm tu "cannot deliver, no one at home" yg ni saya nak marah..saya ade je kat rumah 24 jam..takpe tunggu next day..benda yg sama jugak...saya minta seller yg saya beli barang ngan dia tu tolong check kan...dia cakap status " no one at home tu"..staff cawangan kedah kot yg call saya dan janji nak check dan call saya balik...tapi tak dapat ape2 call lepas tu...yg saya marah, diorang boleh cakap driver try hantar parcel tapi takde org kat rumah..pembohong k...sebab ape saya rasa camtu

1. kalau betul hantar, tak reti2 tekan loceng?..saya ade je seharian kat rumah..takde pulak org tekan loceng...takkan tak reti nak tekan loceng, driver mcd pun tau tekan loceng...ben****

2. kalau betul2 hantar, mesti tinggal note kan, ni note pun takde...even pos laju pun tinggal sebesar2 note kalau org takde kat rumah..takkan courier, bayar2 mahal2, note pun takde...tekan loceng pun tak tau..takkan saya kena bukak pintu rumah besar2 nak tunggu parcel sampai...

saya rasa tertipu k..korang rasa betul tak diorang betul2 dtg rumah hantar parcel tu??saya dan mr. irwan rasa TIDAKKK


disebabkan geram, takde feedback, parcel tak sampai2, saya pun email kat manager2 semua...geram k...yg tukang reply email tu pun tak menjawab soalan2 saya..cuma cakap esok diorang akan hantar...takde pun nak explain ke ape ke...itu menguatkan lagi yg diorang ni mmg tak hantar parcel saya sebenarnye...5 hari baru saya dapat parcel...reti pulak tekan loceng time tu..huh...rasa nak hempuk je muka driver tu...


oleh sebab yg demikian la saya prefer guna pos laju..ye pos laju ade jugak kelemahan dia...tapi alhamdulillah takde yg teruk macam ni..harap2, pos laju takde buat saya naik angin jugak...pening kepala tau dgn courier2 service ni


wahai courier2 service di malaysia..sila la bagi service yg baik...kami bayar mahal untuk dapat service yg cepat...bukan 5 hari baru boleh dapat parcel....





written by,

2 comments:

farah said...

wani, courier service nih bergantung pd branch2 tertentu jer
ade stengah bagus sgt... ade stengah mmg bad la...

mcm skynet, kat area butterworth nih bagus.. berbudi bahasa.. siap ramah masra ngan kita.. slalu call pepagi tanya "akak ada kat umah tak?" - dah kenal..jd baik plak..

mcm nationwide pom okeh.. mcm tghari smalam , kak farah kluar..diorg dtg...so, kita xde..dia tinggal note.. trus kak farah call utk arrange 2nd delivery..operator yg jawab pom okeh jer... tgk2, petang semalam jugak depa antar skali lagi...

yg airpack, pom okay jugak..tp baru skali guna... opisboy yg antar tu pom bagus...

cuma kangaroo jer..huhu! sbb sebelum ni depa dok mai sminggu skali antar brg...umah kak farah plak dekat ngan branch depa... driver jd malas nak masuk area umah... slalu call suh p collect sdiri kat tempat diorg..skali 2 xpe lagi...
dah kerap sgt..mngamuk jugak la...
bile tiap kali diorg call suh dtg ambik brg..kak farah jawap je : saya bayar postage kan...? nape x leh antar? awak nak bayar minyak kete saya??
trus awek yg call tu terdiam...

tp kangaroo KB teruk..nak kena mngamuk sapai kak farah call manager dio... yg susah nye..manager takut nak marah anak buah.katanye " budak tu mmg gitu.." bole camtu??


hehehe..skian pngalaman saya utk di kongsi... maybe area wanie tinggal tu..agak sibuk... tu yg diorg buat keje nak cepat jer...

wanie said...

ntah la kak farah...yg paling geram ngan airpack tu..kalau betul diorang dtg hantar tak reti2 tekan loceng ke..note pun takde..ish..pastu takde feedback lansung..