looking for unique and personalized gifts???

Wednesday, September 22, 2010

Di malam raya



tahun ni kami beraya kat teluk intan...rabu ptg kami dah balik teluk intan


sebenarnye byk aktiviti sehari sebelum raya..masak rendangla,sedara mara dah mula berkumpul la...yg menarik, hari tu cuma masak rendang ayam, kuah laksa dan lauk untuk berbuka kari kepala ikan je...sekali bila makcik2 ku sampai, macam2 makanan ade...ade yg bawak lauk2 untuk berbuka, ade yg bawak barang2 mentah untuk masak pada hari raya...siap ade yg bawak bahan2 nak buat pecal, tapi kemain byknye macam nak buat kenduri pulak...hehehe...meriah2...tu belum tgk lagi gelagat mr. irwan memanjat pokok kelapa dan membelah kelapa muda...makcik2 saya nak buat jelly kelapa tapi gambar2 takde..rugi2...ade sikit2 je gambar masa mlm raya je...


lepas berbuka, solat berjemaah dan diikuti takbir raya dan bacaan yassin dan sedikit tazkirah...di ketuai oleh pak su saya



lepas tu yg lelaki2 bersembang2 la..yg perempuan2 pulak sibuk mengatur tempat tido...adik beradik ibu saya ramai..10 org..semua berkumpul mlm tu..cuma satu family je sampai pagi raya...maka nye, tido pun mana bersempit2..budak2 bujang tido la selit2 mana yg kosong...



budak2 pulak, sibuk main bunga api



irfan pulak, mula2 mmg excited tgk org main bunga api..sekali, mercun lebah yg budak2 tu main terbang ke kaki irfan...terkejut dia...terus takut nak keluar tgk bunga api...huhuhu



saya pulak???si sayyidah dok berkepit dgn saya...letak pun tak boleh...nak berdukung je...kena dok 24 jam ngan dia...tak jadi keje saya...





written by,

1 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

ya Allah ramainye wanie kat umah....mmg meriah...seronok tu....besar betul family wanie kan...bile tgk camni, rase cam nak jek beranak ramai2 kan.....meriah nye bile musim2 raye mcm ni laaaa....