looking for unique and personalized gifts???

Monday, August 3, 2009

balik kg...

weekend baru ni kami balik teluk intan...mr. irwan amik cuti hari jumaat...dapat la duduk lama sikit kat teluk intan...itu pun nasib baik cuti lulus...

mr. irwan tgh bz sekarang...cuti pun susah nak lulus...dah la cuti tahunan banyak lagi...yang sedih nye, raya nanti pun dia tak dapat cuti...bukan dia je..semua department dia...semua tgh bertungkus lumus nak siapkan projek baru...so raya nanti tak dapat la balik teluk intan nampak nye..sedih nye....harap2 bila saya nak bersalin nanti mr. irwan tak susah nak dapat cuti..kalau tak jenuh jugak la kan...


cerita balik kg pulak...seperti biasa irfan la yang paling seronok...kebetulan pulak acu nye ade kat rumah...puas la dia membuli acu nye...tiap kali balik teluk intan, mesti opah dan atok akan bawak irfan pegi kedai..belikan macam2 jajan, mainan la...lagi la seronok budak kecik tu..minta ape je dapat...


seperti biasa kalau dah balik kg, irfan mmg dah tak saya dan mr. irwan...nak tido pun ajak opah...tapi bila semua dah tido, baru la terkedek2 mengangkut bantal cari saya...ahaksss


yang susah bila time nak balik puchong balik...susah nak pujuk si irfan ni balik...macam2 alasan la dia bagi...nak naik kereta atok la, nak ajak atok pegi kedai la...bila dah dipaksa2 masuk kereta, si irfan start menangis dgn sedihnye...adoilaa...saya pulak yg sedih tgh dia nangis tak nak balik...seronok betul dia bila dgn atok apoh dan acunye..atok dan opah siap pujuk cakap minggu depan nak dtg puchong jumpa irfan..manja betul si irfan dgn atok dan opah....ye la bukan selalu dapat jumpa atok dan opah...lepas2 ni lagi susah nak balik teluk intan sebab mr. irwan bz...






written by,

4 comments:

As said...

ooo wanie org perak gak... raya nanti x balik kg.. sure x best kan... bila lagi nak berkumpul ngan family... tp kalo dah kejer nak buat camno...
amboi.. irfan membuli ya.....

☆ lieya latif ☆ said...

best lik kg....mia pun dah bising2 mintak lik johor.....tgh cari weekend yg free nieh....irfan ni manje tul ngan atuk n opahnye....sweet jek...

eija28 said...

wah syoknyer irfan blk kg yerk....best...best dpt jenguk kampung halaman....

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kak mimi pun dah lama tak balik kampung.. mesti wanie dah sarat..

manje betul irfan dengan atok dan opah yer