looking for unique and personalized gifts???

Thursday, June 4, 2009

lets go to the zoo Melaka




disebabkan irfan dah masam2 muka nak pegi zoo jugak, kami pun bawak la pegi zoo melaka tu...masuk zoo dah pukul 11.30 pagi...mmg panas la kan...

dah sampai zoo melaka
zoo melaka

hari panas sgt...masuk galeri zoologi dulu...ade aircond...ahaksss
zoo melaka


dalam galeri ni ade byk replika haiwan...mula2 si irfan takut...siap nak berdukung je sebab takut...bila saya cakap tu cuma patung, baru la dia ok
zoo melaka


siap berani bergambar ngan buaya puchong lagi...besar oooo
zoo melaka


ngan kuda kecik pulak...elok je kuda tu berdiri tepi pagar tu
zoo melaka


irfan sgt ecxited bila tgk haiwan2 kat zoo ni...dia siap pegang brochure zoo tu tak lepas2...bila dia tgk haiwan2 kat zoo, dia akan tgk kat brochure tu jugak

"sama...sama..tgk kit (dia minta brochure nak tgk haiwan yg sama dia tgh tgk)
haa...sama...sama ni..."



dalam brochure tu ade gambar girrafe....irfan asyik bising tanya mana girrafe..sebab tak jumpa2 lagi girrafe...bila dah jumpa bukan main seronok dia.."sama girrafe"
zoo melaka



tak byk gambar pun yg disnap...mr. irwan sibuk mengejar si irfan...saya pulak dah keletihan berjalan...byk kali saya duduk je..mr. irwan yg melayan irfan tgk haiwan2 kat zoo tu..


bergambar ngan replica kura-kura..masa ni irfan dah start penat...tapi dia masih tak nak berehat...siap tak bagi kami duduk rehat sekejap pun.."animal mana..animal mane"
zoo melaka


budak ini..siap kiss pulak kura2 tu
zoo melaka


rehat makan sekejap kat restoran dalam zoo tu...budak ni pulak minta aiskrim...comot betul budak ni
zoo melaka


lepas makan2, kami pun nak balik je...malas dah nak tgk2...dah penat...jauh pulak terasa nak keluar dari zoo tu...tak nampak2 pintu keluar nye...hahaha....tapi sebelum keluar dari zoo, sempat jugak la tgk animal show....irfan la tu yg mengajak...dia tak nak balik lagi...tak reti2 penat budak ni...


lepas tgk animal show, terus la keluar dari zoo...lenguh2 kaki ni...mr. irwan lagi kesian...dia dah la nak drive balik puchong lagi...irfan pun dah penat...10 minit masuk dalam keta, terus tido sampai la puchong...






written by,

9 comments:

neezareef said...

wah irfan x takut sama itu kuda padi
apesal x tunggang je trus..hehee

atty's said...

dah lama tak g zoo melaka..nieh.

yong ibu chem said...

dulu kerja kat melaka..tapi tak kesempatan pun nak gi zoo nya...

eija28 said...

bestnyer g zoo melaka...eija dah lama x ke sana...last ke sana masa zaman bujang2 dulu....harus bawa iman g sana nie.....klu malam ada safari tau wanie kat situ.....

Mimi said...

kuda padi tu elok je pulak dok tepi tu kan..

syok la tgk zoo melaka ni ..nampak mcm menarik dr zoo negara..

farah amoi said...

wahhhh, nape auntie nampak irfan mcm besar sgt...???

Farah said...

lamanye tak pegi zoo melaka...hehe xcited btul irfan nak tgk animal..pandai plak tu sebut nama binatang dgn btul :D

Fid said...

best2 nnt kena pergi nih

Puan Iza said...

Wanie, zoo melaka ni lagi bestkan dr zoo negara tu....

eh! beraninya irfan dok sebelah kuda kecik tu...haikal takut...siap tarik2 lagi baju papa dia suh pegi dr situ...hehehe...