looking for unique and personalized gifts???

Monday, September 14, 2009

@ 36 weeks of pregnancy

dah 36 weeks...cepat je masa berlalu

pink or blue? biar la surprise ye


next week lepas raya ade appoinment ngan gynae...masa tu kami akan bincang dgn gynae sama ade nak induce atau tunggu sakit sendiri...setelah berfikir mungkin saya akan pilih induce kot..pelbagai sebab saya pilih induce ni..tapi tgk ape kata gynae dulu nanti


salah satu sebab adalah si irfan...si irfan ni bukan nak di tinggal dgn org....saya kena minta tolong mak saya dtg dari teluk intan untuk jaga irfan masa saya nak bersalin nanti...bukan saya tak nak minta tolong in laws saya jagakan, tapi si irfan ni tak nak punya...kalau ngan parents saya dia nak jugak kena tinggal...saya takde la risau sgt kalau parents saya tolong jagakan si irfan time nak bersalin nanti...yg paling saya risau time mlm...irfan ni kalau tido mesti cari saya punya...walaupun dgn opah dan atok nye, dia tetap cari saya time nak tido..yg ni saya pening sikit...kesian kat irfan nanti...salah satu cara ialah dapatkan wad single bed..boleh la saya mengangkut si irfan tido sekali kat hospital kalau terdesak sgt...tu pun kalau single bed tak penuh....


kalau tunggu sakit sendiri, takut parents saya tak sempat nak dtg dari teluk intan...mak saya keje lagi..dia kena amik cuti semua...


tapi kan, saya tetap risau ngan si irfan...mana la penah berjauhan dgn dia...manja sgt dia dgn saya...harap2 dipermudahkan segala urusan nanti...


lagi salah satu sebab, saya kan kena diabetes..saya risau pulak baby duduk lama2 kat dalam perut...so kalau gynae kata baby dah boleh keluar, saya keluarkan je la secepat mungkin....


pantang kat mana?..saya buat keputusan berpantang kat teluk intan je la...tak yakin pulak nak berpantang sendiri..ahaksss...so mr. irwan kena balik teluk intan tiap minggu ye...kang irfan rindu pulak ngan abahnye...


ni la budak manja mama...dah nak jadi abg long dah dia






written by,

10 comments:

Naz Nur Nhazzla said...

comelnya irfan.slmt berkenalan

Unknown said...

tak kisah la wanie, induce ker tunggu sakit ker... akak doakan semoga selamat dan dipermudahkan semuanya.. amin...

attyfir said...

takpe wanie..janji wanie selamat ..baby selamat ye..
mesti abg long suka ..tuh ..nak dpt adik ..

selamat hari raya& maaf zahir & batin.

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

kejap jer kan wanie...
sedar tak sedar dah sampai masa dah..
x kisah ler wanie..mana yg terbaik...yelah, kena amik kira sumer2 kan....

panjang dah rambut irfan
hensem dia ngan rambut gaya tu wanie....

nifalnin... said...

niza dulu pun mcm wanie gak... selalu risau pasal naufal sebab naufal lansung x nak ngan sesape.. tp, nasib baik umah mak niza pun kat area puchong gak... tiap2 hr risau jer nak tinggalkan naufal.. nasib baik niza tinggal kat spital kejap jer.. klu x.. hurmm...

semoga wanie cekal yer... take care..

Unknown said...

Dh nk dkat pun kan..jap jer rasa..
Saya doakan Wanie selamat bersalin nnti yea..
Cian pula kt Irfan kan..Harap dia fhm keadaan mamanya nnti..
Jga diri baik2 yea Yang..
Mga semua nya selamat..AMin

Sham Ummi Echa said...

rasa cam sekejap je masa brlalu kan..wani pon da dkt nk brsalin da.. apa2 pon semoga semuanya selamat dan irfan pon dpt sesuaikan diri dia dgn kehadiran adik dia..insyaallah semuanya selamat..amin

Anonymous said...

xpe al wanie.. asal baby ngan wanie selamat udah la... induce @ x x kisah sgt... alahai.. teringat masa beranakkan Aqeel.. Adriana pun biasa tido ngan kiter.. so mlm nak tido dia mengamuk.. dah la 3 mlm kena duk spital.. bila dia dtg dia xma balik.. sian tgk dia...

Mimi said...

semoga semuanya selamat dan berjalan dgn lancar wanie...suspense nyer baca entry wanie ni...kalo da 36 weeks, anytime la kan bole deliver...

Drama Mama said...

hmmm nanti jadi bb syawal nih. hehe...pray that everything will go smoothly for u and all..ameen!