looking for unique and personalized gifts???

Wednesday, July 8, 2009

dah pandai nak berkawan




irfan sekarang dah pandai nak berkawan...sebelum ni suka main sorang2..sekarang kalau nampak budak2 lain mesti dia nak main sama2 ngan diorang...


tapi si irfan ni ni kalau nak bermain ngan kawan2, dia bukanye nak cakap ajak main..tapi dia ikut la mana budak tu pegi...kalau budak tu main lari2, dia pun ikut lari2...sedangkan budak tu bukan nye main ngan irfan pun..tu pun irfan dah cukup seronok...sedih bila tgk macam tu...mesti dia bosan sgt main sorang2 tiap hari...


macam mana nak buat...rumah cuma ade mama dan irfan je waktu siang...mesti la tak seronok main lari2 ngan mama kan...camne saya nak buat biar irfan dapat jumpa ramai kawan?kesian pulak saya tgk dia...


gambar2 ni masa mlm lepas kenduri...kami balik kg sri aman nak tolong kemas2...kebetulan sedara SMIL pun ade sekali....irfan asyik ajak abang ni main sama..main lari2 la, main bola...bila abg tak main, irfan merengek2 ngan saya nak main ngan abg...alahai...sedih pulak...takkan la saya nak paksa budak tu main ngan si irfan...budak tu pun dah penat..irfan ni je yg tak reti2 penat...


seronok si irfan bergambar dgn abg



bergambar ngan adik pulak



bila diorang dah balik, irfan merengek2 nak main ngan abg...camne la saya nak buat..



mungkin saya boleh bawak irfan pegi main kat playground tiap2 hari..tapi si irfan ni kalau main ramai2 kat playground dia ni penakut sikit...takut kena buli...kalau budak lari2, berebut2 slide ke mainan ke, irfan akan ke tepi sambil cebik2 muka dia...kesian pulak...selalu irfan dah elok2 tunggu turn dia main slide, tetiba dtg budak2 lebih besar dari dia berlari2 nak main slide jugak...irfan jugak la yg kena ke tepi, takut dgn budak2 besar tu....hmmmm....


mungkin saya kalau saya selalu bawak irfan keluar ngan rakan2 blogger lain, dia dapat main ngan kawan2...jom kita jumpa2 nak....boleh irfan jumpa kawan2...





written by,

5 comments:

Zanna_MamaBatrice said...

alahai wanie
sian kan...sama ler cam batrice
bila ada kawan tu...mmg seronok nengok dia main...sampai makan tido pun lupa...bila sesorg tu...sian ler.....

xpe...x lama lagi irfan dah ada geng nak buat kawan....

AyangAizul said...

kita mmg lepaskan je Adeef main petang2 ngan bebudak... sian lak kalo dah seharian berkurung kat umah. tu pun kalo kita ada kat umah. kalo hr biasa2 time kita keje, dia kat umah mak kita berkawan ngan anak2 akak sepupu yg depan umah mak tu.

kalo time bwk kat playground, Adeef ni garang sket. kalo org buli dia, dia lawan blik. kalo org baik ngan dia, dia kwn ngan org tu. tak kira sapa, sesuka ati dia je nak kawan ngan sapa pun. skrg dah pndai sibuk nak skolah lak... takut dia wat org jer nnt kat skolah.. bkn leh caya sket Adeef ni...

neezareef said...

budak tecit klu nk kwn budak beso gitu ler..ikut je mane pg ape org tu buat..pstu nnti pndai terkawan sndiri

Mimi said...

sama la mcm najeeb jugak..bila sepupu dtg rumah, bukan main excited dia..bila dorang nak balik, menangih2 dia nak ikut...

kalo hantar gi playschool ok kot rasanya..bole berkawan

atty's said...

kalo irfan jumpa abg fir mesti suka nie..