looking for unique and personalized gifts???

Tuesday, July 22, 2008

irfan muntah2

semalam aku el.....irfan tak sihat....muntah2 dan cirit birit...

dia start muntah hari sabtu mlm....bila nak maghrib sabtu tu irfan merengek2....aku bagi dia makan bubur nasi....ingatkan dia lapar....lepas makan 3-4 sudu dia dah tak nak...merengek2 lagi...lepas tu dia muntah....aku ingatkan sebab dia menangis dia muntah...lepas tu dia minta susu....tgh2 minum susu, dia muntah lagi...habis keluar semua...aku dah rasa cam irfan tak sihat...irfan pegang perut "yut..yut"...dia cakap sakit perut....tak lama lepas tu irfan muntah sekali lagi....hubby pulak takde kat rumah...pegi shoot gambar wedding...

adik ipar dtg rumah mlm tu...dia bagi irfan makan jelly...ingatkan ok la....15 minit lepas tu muntah lagi...habis keluar semua2....kesian irfan.....adik ipar dah ajak pegi klinik...tapi hubby kata tunggu esok dulu....

tgh2 mlm, irfan bangun muntah...kesian betul...pagi ahad tu dia muntah 4-5 kali..minum air masak pun keluar balik...kami bawak pegi klinik....doc bagi ubat tahan muntah masuk kat bontot....bila bagi irfan ubat tahan muntah tu, ok la tak muntah...tapi irfan tak selera nak makan...kesian dia lapar, tapi macam takut nak makan...takut muntah....bila dah habis kesan ubat tu, irfan muntah lagi...ptg tu masuk kan lagi ubat tahan muntah....dia dah start cirit-birit pulak...

semalam aku el...takut irfan muntah2 lagi....alhamdulillah, dah tak muntah2...tapi cirit-birit pulak....lepas makan, mesti poo poo...irfan masih tak selera nak makan....minum susu pun tak nak....minum air masak pun sikit je....selalunye irfan suka minum air soya...kali ni tgk kotak dia pun, irfan dah tolak jauh2...perut tak selesa lagi...semalam irfan mmg makan sikit sgt...buat sup ikan pun dia makan 2-3 suap je...susu minum sekali je....

bila dukung irfan dah terasa ringan...sekejap je tak sihat dah boleh turun berat...nak naik kan berat balik susah betul....sedih tgk irfan...hari ni terpaksa pegi keje....harap2 irfan ok kat taska...semoga irfan cepat sembuh ye sayang..makan, minum byk2 kat taska...risau mama ni.....nak keje pun tak senang hati...hari ni mama balik awal ye...

3 comments:

arine said...

cian nyer irfan, harap2 cepat sembuh. Kalu anak sakit, mmg kita nak keje pon susah hati. Teringat kat die, kalu bole nk cuti sampai anak betul2 sihat kan.Hopefully irfan ok.

Fid said...

alahai cian irfan
get well soon

atty's said...

salam , sian nya irfan..
semoga irfan cepat sembuh