looking for unique and personalized gifts???

Thursday, March 12, 2009

Peria...




sape suka makan peria?


saya ikut mood jugak...kalau time suka makan peria, hari2 makan peria....

kalau masak peria, mesti letak cili api byk2...biar pedas sampai meleleh air mata..baru sedap...






written by,

19 comments:

yantz-yeem said...

pria kan pahit? x suker.....tp org kata syo pahit2 nie la obat...

CuTeMiUt78 said...

tak berapa minat.. tapi bila sekali2 mkn tu.. ok la kan

~~ciklinn~~ said...

dik akak suka mmg stok peria sentiasa ada.... tumis dgn telur kan..perghh sedap2..

mama mya said...

uwaaa saya x suka makan peria huhuhu.. tapi nampak sodap :)

lieya_latif said...

x suke!!! x suke!! pahit!!!!!!

Mimi said...

bole la..tp xde la suka sgt coz pahit kan..huhu..

Cik Puan Mimi said...

kak mimi suka kalau kakak kak mimi jer masak sebab dia pandai masak tak pahit.. kalau orang lain buat pahit.. heheh

...sWeeT uMi... said...

erm emah pun tak suke peria..pahit tapi bile nengok peria nie cam best plak hehehe...

Sham Ummi Echa said...

sgt x suker okeh...x pahit ker??

Siti Rohana said...

yum..yum..ct sgt suka peria..wah....balik msia mesti suruh mak masak ni...yum yum...

Nurul said...

salam perkenalan...wah peria ye tapi nurul tak minat mkn peria pahittttt!!! hehehehhe

Aza...As :) said...

tak sukeeeerrr pahiiittt :)...memang saya tak suker langsung peria...masaklah macam mana pun...tekak ni tak boleh terima jugak :)

Miss Moon said...

Moon pun suka makan peria nih . Masa i dlm pantang my mil dia potongkan peria katak suh wat ulam ...memula ...yakkkkkkkkkkkkkkk

then lelama tew jadi suka plaks ...kadang mmg peria katak tew wat ulam aje ekekkeke pahit pahit sedap gitew

JuJue said...

peria ni bukan pahit ke? tak penah makan pon.. bukan tak penah tgk..tp cam tak tingin plak... sbb org ckp pahit cam peria gitewww hehehe

Idida Aziz said...

pahit peria ni bagus utk kesihatan...xsuka sgt mkn..tp kalu kene pedas2 mcm wanie ckp ni mungkin sedap kan sbb ada lawan rasanya

Riezal said...

best peria ni layann.. nice blog bro.. salam ziarah

Jue ~ mama DnD said...

wanie, akak suka peria nie.. goreng pedas2 pecah telur mmg best.. kalo masa lemak cili padi udg ker daging salai ker.. masukkan peria..pehhh nyaman..

eMMa@iKKa said...

dulu Ikka tak suka peria! Tapi ada sekali tu balik kampun nenek masak sodap..mcm Wanie masak...makan pulak rasa pahit tak ada...terus suka..Rupa-rupanya ada petua utk buat dia tak rasa pahit...:) sebelum masak rendam dulu dgn air garam...!

Cik Puan Mimi said...

re: wanie nasi durian tu bukan pulut durian.. nasi durian tu ialah nasi putih letak air suam sikit, letak gula pasir sikit dan letak beberapa ulas buah durian, gaul or ramas sampai nasik tu jadi macam kuah bersusu.. sedap