looking for unique and personalized gifts???

Wednesday, April 22, 2009

nak kek pulak...




entah kenapa semalam pagi irfan bangun2 tido terus nangis...bila ditanya kenapa dia nangis lagi mengamuk2..."nak kek...kek mane"....aikkk...ape hal bangun2 pagi terus nangis minta kek...mimpi makan kek kot si irfan ni..


petang nye teringat pulak irfan nak kek...sampai termimipi2 dia..kesian pulak...bahan2 pulak ade..saya pun buat la brownies untuk irfan...nasib baik la baby haikal tido je...dapat la saya buat brownies


belum sempat siap lagi, kejap2 dah irfan intai dapur..tak sabar nak makan kek....belum sempat masuk oven, irfan nak colek dulu adunan brownies tu masuk mulut..."mmmm cedap nye"..kata nye....


irfan: nak kek
mama: belum siap..tgh buat
irfan: nak bau....(bagi la dia bau adunan kek tu)..mmmmm cedap nye


tu tanda nye dah tak sabar nak makan la tu...siap minta bau dulu...ahaksss


bila brownies dah siap...tak sempat nak sejukkan dulu dah ngamuk2 minta kek...potong la brownies tgh2 panas tu..


ni la rupa brownies saya lepas dipotong...seperti biasa rupa nye mmg tak cantik...jadila...asalkan sedap dimakan kan....hehehehe



budak ni la paling puas hati dapat makan kek...



saya buat sikit je...dapat la sebiji brownies kecik...irfan makan separuh brownies tu sekali hadap je...ish ish ish...teringin sgt makan ke si irfan ni...








written by,

10 comments:

Mama Adib said...

wah my adib smlam pun ngidam nak makan kek.
huh tak mau satu slice jer, nak sebiji.

berjaya ku pujuk beli sebiji kek yg paling kocik hu hu kocik pun 18 hinggit

lieya shayunk said...

shedapnye kek tu...
lieya pnah wat kek coklat ni...
sng sajok...
tp kna blik umah dlu la...
kt ostel xleh wat...
ape kate nk kek akk tu cikit...heee...

♥ aimi @ kamalina ♥ said...

wah..rajinnya buat brownies...sapa kata rupa tak cantik??? nampak yummy tu...namapun coklat..

☆ lieya latif ☆ said...

ye la wanie, die mimpi makan kek kot....he he he

nampak sedap laa brownies wanie, rajin buat walau tgh jage budak tecik haikal tuh....

Mimi said...

wanie..kalo namanya brownies dan penuh coklat, mesti sedap punyalah..

Rajin mama dia melayan Irfan...dgn jaga bb lagi..sib baik bb Haikal tido..kecik2 camni mmg dorang byk tido kan..

atty's said...

shedap nya nampak kek tu wanie..
irfan pun hah sampai mimpi2..sbb sedap sgt kek tuh..

arine said...

mengidam kek pulak irfan ni ye.. rajin wanie wat kek, oven ade senang kan.bila la rin nak beli oven. hehe

~~ciklinn~~ said...

alahai mimmpi lah tu kot.... seb baik mama pandai masakk leh berdezuppppp terus masak brownies..

Hirda Ibrahim said...

apa pulak rupa x cantik? ok la ni. brownies..memang rupa camni.
ish wanie, terus terasa nk mkn brownies SR...hehehe

neezareef said...

fuyoo..brownies..
tp sy kurang skit suke mkn brownies nih..sy suke mkn kek sbenar..kekekeke..