looking for unique and personalized gifts???

Tuesday, February 10, 2009

balik kg

weekend dan cuti thaipusam baru ni kami balik teluk intan...dah byk kali plan nak balik tapi asyik tak jadi je...balik jugak la minggu ni..bertolak dari puchong jumaat malam....

sampai teluk intan dah pukul 12 lebih..irfan la paling seronok...sampai2 je dia cari acu nye...tapi adik saya kan sekolah asrama...bukan time balik bermalam masa tu...takde acu nye kat rumah...

irfan kan sgt suka buli acu..bila acu takde untuk di buli, atok dan opah menjadi mangsa buli si irfan..atok dan opah nye layan je karenah cucu nye yg sorang tu...sekejap dia tarik tgn masuk bilik, ajak tgk tv tgh2 malam la, ajak pegi kedai, naik2 horse la...irfan mmg sgt manja kalau balik teluk intan..ape yg dia nak mesti opah dan atok bagi...siap boleh minta nak makan ABC lagi...saya yg confius..mana la budak ni tau ABC tu ape...saya tak pernah kenalkan ABC kat dia..dia tak pernah makan pun ABC...hmmmm

hari ahad pulak parents saya jemput adik kat sekolah dia..hari tu adik boleh outing..sekolah adik dekat je ngan rumah..kat kg gajah je...bila dapat jumpa acu, mmg habis la acu di buli...ahakss...sampaikan acu nak balik sekolah balik, irfan tak bagi...siap nangis2 tarik tangan acu suh masuk dlm kereta balik...sedih betul dia acu nak balik sekolah

ni antara aktiviti irfan kat teluk intan..mengacau opahnye tgh menanam pokok bunga...

budak belum mandi dah sibuk nak mengacau opah


bukan setakat mengacau opah, habis semua daun2 pokok opah di tarik


bunga ni pun irfan cabut...


kat teluk intan ade buaian ni...ni pun salah satu cara nak buli opah...asyik2 ajak naik buaian ni..kalau saya dan mr. irwan yg bawak, dia tak nak..nak opah jugak


irfan punya seronok kat teluk intan sampaikan dia tak nak balik puchong semalam...siap tarik2 tangan atok suruh atok naik kereta sama...sedih pulak tgk dia...dia dah tau bila balik puchong dia kembali takde kawan...hmmmm







written by,

12 comments:

Mimi said...

Irfan enjoy balik kampung ye..Sian pulak baca part dia tarik2 tangan Atok dia tu..

lieya_latif said...

same kes cam mia, selalu buli pakcu die gak....hi hi hi gitule kisahnye kalo cucu sulung kan wanie....suke lieya tgk pic penyek idung tu....cute.....

wah, naik lemak le irfan yeak dok kg, semua yg di request atuk n nenek tunaikan....same kes cam mia la ni...kdg2 tu lieya yg geram...siap ugut, nanti lee balik umah nanti siap mama cubit....eh he he he he

Cik Puan Mimi said...

balik kampung ni terubat la rindu irfan kat atok, opah dan acunyer yer..

Sham Ummi Echa said...

meriahnya laman kt kg irfan yer.. rajin opah dia tnm pokok bunga..

~~ciklinn~~ said...

sonoknya balik kampung... akak pun ingat nak balik sg besar tapi takjdi.... takut jem kat k.sel tu..

alahai comellnyer irfan senyumm tu... ni mesti kes paksa senyum nie..

rajinnyer opah tanam bunga...

Willie said...

Wah. Hancur ler riwayat bunga tuh.

Puan Iza said...

Sronoklah irfan dpt balik kampung...pastu dok buli atuk dan opah ek...hehehe

atty's said...

mesti irfan happy..dpt jumpa atok nenek dia tuh..

atok ngn nenek pun syg irfan..sekali sekala..rusakkan bunga2 nenek..nenek tak marah..ehehhehe

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

salam ...

dok kat puchong kat ne???

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

salam...

Wanie... kite umah ada 2 -satu kat puchong perdana n satu kat kota damnsara

jadi blh lak kite jumpa nanti yek..
set the date n time K

Mrs. Hasanif said...

km pun blk kampung.. manja irfan kt kg ek... irfan dah tau syg atok dia...

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. skkee baca gelagat irfan ni.. lebih kurang cam mirul gak.. suka buli opah ngan atuk dia klu kami blk jb.. dan yg selalu jd mangsa buli mirul pak cu dia gak ler..