looking for unique and personalized gifts???

Tuesday, December 16, 2008

kenapa saya tidak puas hati

sebelum tu ingin diingatkan bahawa entry ni bukan berniat untuk memburuk2kan resort tersebut...cuma ingin berkongsi pengalaman sahaja...

aku (bukan aku sahaja, satu family ye) tak berpuas hati dgn kebersihan chalet yg kami duduk...kami duduk di chalet 2 bilik...masuk2 je chalet tu, kami dah rasa tak best...kami bercuti nak seronok2, rehat2, lepak2, menenangkan fikiran..tapi kalau chalet tak bersih, tak seronok la kan...dah la bayaran nye rm300++ untuk chalet tu...

kalau sikit2 je takpela..tapi ni seolah2 chalet tu dah lama takde org duduk dan tak dibersihkan...lantai penuh ta*** cicak...atas katil pun...camne tu...balkoni dia pulak kotor dgn tanah(atau ta*** monyet, aku pun tak sure)..boleh bayangkan berapa tak selesa nye kami duduk kat chalet tu...walaupun mmg siangnye kami keluar, malam baru balik chalet utk tido, tapi nak tido pun tak selesa...nak solat lagi...bila lantai nye byk ta*** cicak..macam mana?

esok nye pagi2 ibu aku pegi la complain kat manager in charge...dia pun terkejut..kami complain beserta bukti2 bergambar...dia pun terkejut..kami complain baik2 la kan...

ni la bukti2 nye

ta*** cicak merata




balkoni dgn kesan kekotoran


piring cawan yang penuh dgn habuk..cawan nye kami dah basuh sebab nak guna


manager in charge resort tersebut amat member kerjasama..kami pun senang la hati sikit..kami bukan la cerewet atau byk songeh..cuma kami nak la kualiti setanding dgn ape yg kami bayar...hak kami sebagai pengguna.....setelah berbincang dgn manager tersebut, dia bagi diskaun lagi atas ketidakselasaan kami...dari rm300++, kami cuma perlu bayar rm200++..makin senang hati la kami...takde la balik dgn perasaan yg terlalu kecewa (tapi kecewa la jugak)

ingin diingatkan sekali lagi, entry ini bukan untuk memburuk2kan resort tersebut..lagi pun kami dapat diskaun atas ape yg berlaku...

sekian

mungkin tak semua chalet dia macam tu..mungkin satu2 bilik je..sebab dah lama takde org duduk, dan diorang tak check sebelum ade customer nak duduk

12 comments:

SaDi said...

iiyyyeeeeewwww... kotornyeeeeee.... sepatutnya diorg ni buat room service dulu laa sebelum org masuk...

Yatie said...

erksss, napa jadi sampai mcm nieh .. mmg tak berjaga chalet nieh nampaknya .. ehmm, patutnya masa masuk2 tuh dah bleh terus komplem minta chalet lain .. at least kita selesa utk bermalam pada hari tuh .. but as long as the manager bleh nak accept the complain and reduce the prices kira acceptable gak la .. win win situation gitu ..

~~ciklinn~~ said...

hadoiii mmglah sakit hati yer.... siyus kotor tmpt nie.... sabor jelah...byk2 nyer..

mesti tak selesa n rasa nak balikk jer kan.....

farah amoi said...

HABAQ SKIE CHALET KAT MANA NI...

tp kan, kekdg...org atasan memang x tau ape
just tanya anak buah
anak buah kata okey..okey le bg dia
anak buah plak...buat keje sambil lewa
camni ler jadi nye


issshh..kalau saya pon mau ngamuk
ye la...hak kita sbg pngguna

and..kuasa wang d tangan pguna!

Hirda Ibrahim said...

ni chalet mana ni??

eh wanie, sama le masa kami dok kat Tg tuan baru ni. apartment 3 bilik dia charge rm600++. memang x berbaloi dgn benda2 dlm apartment tu. dh le kami booked 2 apartment.

Cik Puan Mimi said...

kalau mimi, tak tunggu esok dah.. dan2 tu jugak gi complain.. minta tukar bilik lain atau suruh dorang buat room service dulu..

lieya_latif said...

iyak....dieorg ni tak alert la bab2 kebersihan ....kalo lieya mau lieya komplen tu...dahle kita ade anak kecik.....

seb baik dpt diskaun di atas kecuaian dieorg nie....terubat skit sakit hati kite kan wanie

azie(mama auni& erin) said...

kotornyer ...yg xtahan ta** cicak tue...

Mimi~Najeeb said...

sabor je la..mcm x dicuci pulak..mmg patut dikomplen kalo camtu.
Tapi nasib manager tu baik..korang baik hati ckp elok2 dgn dia..
kalo kitorang (saya la iteww) mesti da sound direct and mintak bilik lain..

Sham Ummi Echa said...

apanyer chalet da..x jaga kebersihan lgsung..patutnya staff dia kena la check dulu kan.. kalo aku la..dan2 tu jgk aku complain suh dia brsihkan or tukar bilik lain terus.. yer la kita nk solat sumer kt bilik tu kan..msti la nk brsih2.. nak lg..ada anak kecik..

Zanna_MamaBatrice said...

mmg x patut ler wanie kalu camtu..
dah ler byr mahal....kebersihan & keselesaan x jaga plak...kalu zana, dah request kuar dah dari situ..yelah, even dah kurangkan RM100 pun still rasa x puas hatikan..
kita cuti nak berseronok, nak teangkan fikiran...bila camtu...x berbaloi plak rasanyer...

xpelah wanie, next time jgn ke situ lagi..

yantz-yeem said...

sabau yea wani....apsal x mintak separuh harga je...hehehehe...