looking for unique and personalized gifts???

Wednesday, October 22, 2008

bila teringin

semalam, bgn pagi, siap2kan mr. irwan pegi keje...tetiba terasa nak makan nasi lemak...takkan aku nak jalan kaki pegi beli nasi lemak pagi buta2 tu...irfan lak tido lagi....nak minta tolong mr. iwan belikan, kesian pulak dia kena patah balik hantar kat aku...

disebabkan aku nak jugak makan nasi lemak...aku pun masak la sendiri.......nak makan sgt punya pasal la...aku ni dah la tak pernah masak nasik lemak ok...ni first time...kehkehkeh...nasi nye tak berapa menjadi...lembik la...boleh la tu..makan sendiri...

ni irfan punya...sayur dan telur dadar...irfan tak berapa makan telur mata kerbau...dia tak suka bahagian telur yg garing2 tu...


aku punya pulak...sambal tumis tu aku buat style ibu...simple...
bawang merah, putih, cili boh, sos cili, sos tomato, ikan bilis, garam...tu je...takde belacan semua...simple...sodap...aku suka...tapi aku mmg mmg tak pernah jadi sebijik cam ibu masak...kurang kick...


makan nasi lemak ni sampai ke malam ye....mr. irwan balik keje je, tgk dapur ade nasik lemak....walaupun nasi nye kurang sedap, tapi sambal tumis sedap kata nye...hehehe

6 comments:

atty's said...

ekekekke..janji leh makan kan..try again..

Cik Puan Mimi said...

xpe tk jadi memula, janji ada semangat nak cuba lagi.. mesti lepas ni menjadi punya..

AyangAizul said...

mmg kalo msk sndiri tak mcm mak pyer kan wpun resepi yg sama. kekdg siap mak ada kat sebelah, tp tatap tak menjd... masakn mak la yg paling best dlm dunia kan... heheheh...

As mama Adriana Amani said...

hmm.. xpe.. leh try lagi... jgn risau...
biasa la.. kalo sendri masak ader jer x kena... tp dah masuk dapur tuh kira ok la...
ok .. nanti kiter link...

ILA said...

huhu sekurang2nyer ade gak hasrat ingin mencuba...syabas. Jadi x jadi blakang citer...hehhehe sedapnyer sambal tumis tu..nyam...nyam

mrsharis said...

salam perkenalan..
waahh..kagum ngan awak. Rajin btl nk memasak, mesti hubby awak lg syg.. :p