looking for unique and personalized gifts???

Friday, October 3, 2008

syawal dtg lagi

raya di teluk intan mmg meriah..ye la adik-beradik ibu aku 10 org...mlm raya dia semua dah start berkumpul kat teluk intan...berhimpit2 semua tido mlm tu...hehehe...

pagi raya pulak, pagi2 lagi aku dah kejut kan mr.irwan...suh dia mandi awal2...nanti berebut nak mandi...toilet ade 2 je...yang nak mandi ramai...siap beratur lagi...tu yang buat meriah tu..kehkehkeh

bila yang lelaki2 pegi solat raya, yang wanita2 menyiapkan juadah raya....
juadah raya kami

1. laksa
2. lontong
3. nasi impit
4. kuah kacang sate hj samuri (kuah kacang nye je)
5. lemang
6. rendang ayam
7. soto

macam banyak kan...tapi org nye pun ramai...tak membazir pun...semua habis licin...

raya pertama tu mmg penat...tak berhenti2 ke dapur...buat air la, tambah hidangan la...ais 2 plastik besar tu satu hari...

yang tak best nye, blackout pulak hari tu...dari balik solat raya, sampai la petang...geram betul..

mmg penat..tapi seronok...bukan senang nak berkumpul ramai2 ni...irfan aku tak payah layan sgt pun..dia sibuk main ngan makcik2 dan pakcik2 nye...ramai yang melayan...aku ajak tido pun dia tak nak...aku cucu sulung..sepupu aku byk yang kecik2 lagi...ramai la tukang melayan irfan...

1 comments:

rizza said...

meriah betul nye raya ..hehhhe