looking for unique and personalized gifts???

Monday, November 3, 2008

dunia ku kecil

ahad semalam sgt memenatkan...semalam adalah hari dalam kereta sedunia...sungguh kecil dunia ku semalam...separuh hari dlm kereta je...

semalam kami pegi kluang, johor...bawak PIL menghantar sedara mr. irwan bertunang....keluar rumah seawal jam 8 ke kg sri aman dulu jemput PIL...kol 9 baru bergerak...dah janji nak jumpa ahli rombongan yg lain kat R&R seremban...sampai kat R&R seremban, ahli rombongan yg lain dah sampai pun...aku dan mr. irwan breakfast dulu...lepas tu baru la memulakan perjalanan balik....janji berkumpul kat R&R Pagoh pulak

sampai R&R pagoh dah pukul 12...perut masing2 dah lapo...mereka lunch dulu...aku dan mr. irwan kan baru makan kat seremban...takde la lapar...berkumpul pulak kat tol air hitam...berhenti lagi untuk solat zuhur....

aku ingatkan rumah pihak perempuan tu dekat je la ngan tol ait hitam tu...jauh jugak...hapir sejam jugak....huhuhu...jauh ke dalam lagi dari pekan kluang...sampai2, bincang2, makan2, berangkat balik kl...tak sampai sejam pun kat rumah pihak perempuan...huhuhu...

dlm perjalanan balik, 2 kali kami berhenti kat R&R...pagoh dan seremban...berhenti kat pagoh nak cuci poo poo irfan dan mr. irwan mandi...dia dah mengantuk...kat seremban berhenti solat maghrib...tiba2 mr. irwan nampak satu kedai kat R&R tu ade sup ostrich...mr. irwan ni mmg suka try makanan pelik2...so harus dinner dulu la kat situ...mr. irwan makan sup ostrich...aku makan bubur nasi sebab nak kongsi ngan irfan...

kol 9 lebih baru sampai kg sri aman...dah sakit2 pinggang dah aku...penat...dah la panas...mmg tak selesa aku sepanjang dlm kereta...time berhenti kat R&R tu la baru dapat nak lurus2kan kaki...dah tak larat nak duduk dah...mujur si irfan tak lasak sgt dlm kereta...

lepas hantar PIL ke kg sri aman, kami terus balik rumah...perkara pertama aku terus buat bila sampai rumah adalah mandi....huhuhu....dah melekit2 badan ni...seronok betul dapat mandi..baru segar sikit....mmg hari yg memenatkan...mr. irwan tentu lagi penat..dia drebar...hari ni lak keje...aku dah pesan kat mr. irwan...lepas ni bila menghantar kawin pulak, jgn la balik hari...tak larat...dunia dlm kereta je seharian...

2 comments:

atty's said...

yo betui wani..kty pun semlm..dok drive je..lenguh kaki..tp terubat..bila dpt sopink..ekekke

azie(mama auni& erin) said...

wanie aku nie klu jalan jauh bukan hb aku yg penat aku yg dok sebelah nie penat xtau knp masuk kete letak kepala sampai tempat destinasi baru aku jaga bagun letih jer badan tue....skrg banyak kenduri kawin kan